Zde může být vaše reklama.

Jak uplatnit náklady zaměstnance při opatřeních koronaviru?

Jak uplatnit náklady zaměstnance při opatřeních koronaviru?

foto: Archiv ARROWS advokátní kancelář, s.r.o.

11. 03. 2020 - 14:30

Koronaviru v souvislosti s aktuálními vládními omezeními již začíná dělat problémy i zaměstnavatelům a zaměstnancům. Právníci prakticky nonstop řeší dotazy zaměstnanců i zaměstnavatelů, které zajímá, jaké nároky mají zaměstnanci v případech, kdy se zavře podnik, či je nařízena separátní karanténa. V této souvislosti jsme zjišťovali od olomoucké advokátní kanceláře ARROWS, jaké problémy trápí lidi, kteří nemohou, nebo nechtějí jít do práce. Řeší se náhrada mzdy, dovolené, kdo se bude starat o děti a také, kdo to ve výsledku zaplatí.

Situace ale také může dojít až do fáze, kdy příslušná hygienická stanice nařídí karanténu pro všechny zaměstnance, se kterými se osoba s infekčním onemocněním nebo s podezřením na infekční onemocnění setkala, a kteří nemají dostatečné množství protilátek, což v tomto případě mohou být dokonce i všichni zaměstnanci. Jak se jednotlivé situace liší zjistíte (i s krátkým videem) na následujícím odkazu.

 

Další články