Zde může být vaše reklama.

MHD Olomouc Nová vozovna olomoucké MHD bude možná v Neředíně

Nová vozovna olomoucké MHD bude možná v Neředíně
Nová vozovna pro autobusy i tramvaje může vyrůst v Neředíně

foto: www.olomou.eu

26. 02. 2020 - 07:11

Rozvoj MHD v Olomouci je limitován omezenými prostory vozovny tramvají i autobusů. Obě vozovny se nachází v centru města a není možné je rozšiřovat. Město Olomouc výstavbu nových vozoven dlouho odkládalo. Výsledek vyhledávací studie ukázal, že by jedna velká vozovna mohla vzniknout v Neředíně - v místě bývalých kasáren.

Tramvajová doprava Olomouci sídlí už od svého vzniku, tedy roku 1899, ve stejné vozovně, která limitují její rozvoj. Kvůli nedostatku prostoru není možné pořídit větší počet vozů. S podobným problémem se potýká vozovna autobusů, která vznikla v 70. letech a stejně jako vozovna tramvají je v centru města a není možné ji rozšiřovat.

„Obě tato zařízení jsou zásadně limitována v dalším rozvoji nedostatkem prostoru. Jejich provoz navíc zatěžuje okolí a životní prostředí v centru města. Proto jsou už řadu let tématem úvahy o přestěhování obou vozoven na jednu společnou vhodnější lokalitu,“ řekl primátor Mirek Žbánek. „Navíc by toto velmi cenné území v centru Olomouce mělo určitě sloužit jinému kvalitnějšímu využití než je provoz a opravárenství vozidel MHD.“

Výsledkem vyhledávací studie byly tři návrhy umístění vozovny. Dva v lokalitě bývalých kasáren sovětské armády a třetí variantou byl prostor u nákupního centra Globus. Po zhodnocení silných a slabých stránek vybrali z těchto tří možností variantu „Kasárna Neředín A“. Tato plocha je relativně nejlépe dopravně dostupná, více než polovinu pozemků zde už nyní vlastní město. Budoucí provoz dílen a vozovny by navíc ani nerušil okolí tak, jako je tomu u vozoven v centru města.

Následně po tomto rozhodnutí o umístění vozovny dojde k vypracování návrhu na změnu územního plánu a zařazení pozemků pod plánovanou vozovnou do kategorie A, které označují strategické pozemky a neumožňuje jejich prodej. Radnice také zahájí jednání o odkupu s majiteli ostatních pozemků. Nutné bude také vypracování technickoekonomické studie lokality, která prověří optimální rozložení a vybavení areálu vozovny. 

Přesto, že radní vybrali místo, kde by vozovna mohla vyrůst, je to podle primátora otázka ještě minimálně deseti let. Několik návrhů o novém umístění depa tramvají radnice zveřejnila i v minulosti. Projekt ale zatím nebyl nikdy realizován.

 

 

 

Další články