Záchranáři hledali tři hodiny dívky, oznámení bylo falešné
Zábřeh - V pondělí večer, kdy záchranné složky měly plné ruce s rozlévajícími se řekami a evakuací…
24. 06. 2020 - 12:01
Úřad práce nabízí spoustu možností, jak uchazečům o zaměstnání poradit. Ať už s výběrem zaměstanání, nebo se psaním životopisu či absolvování výběrového řízení.
Poradenství patří mezi aktivity, které úřad práce začleňuje v maximální možné míře do většiny svých činností a snaží se, aby bylo maximálně přizpůsobené konkrétní osobě. Jen za loňský rok úřad poradil víc než 320 tisícům klientům.
„Jedná se o celou řadu poradenských činností. Za všechny můžeme uvést např. poradenství k volbě povolání, pomoc při výběru odpovídající rekvalifikace, psychologické poradenství nebo třeba poradenství k pracovní rehabilitaci. V rámci poradenství probíhají také skupinové akce. V průběhu loňského roku jich ÚP ČR zrealizoval více než 25 tisíc. Jsou určeny nejen uchazečům a zájemcům o zaměstnání, ale i žákům základních a studentům středních a vysokých škol. Jen z řad mládeže se jich zúčastnilo přes 105 tisíc klientů,“ shrnuje ředitel Odboru zaměstnanosti Generálního ředitelství ÚP ČR Jan Karmazín.
V první linii poradenství pracují poradci pro zprostředkování. Jsou to zaměstnanci, kteří jsou v pravidelném, často dlouhodobém, kontaktu s uchazeči o zaměstnání. Náplní jejich činnosti je poskytování základních poradenských služeb spojených se zprostředkováním vhodného zaměstnání a nebo v případě potřeby klienty nasměrují k dalším specialistům úřadu.
Podobně pomáhají také INFOcentra ÚP ČR, která v Česku postupně vznikají. V druhé linii pak fungují Informační a poradenská střediska (IPS), která pomáhají lidem, kteří potřebují odborné kariérní poradenství.
V IPS mají velmi dobrý přehled o náplni konkrétní zaměstnání i požadavcích zaměstnavatele. A potenciálního zatím středoškolského uchazeče umí přesně nasměrovat na školu, kterou pro dané povolání potřebuje, nebo uchazeči pomohou napsat dobrý strukturovaný životopis či motivační dopis a připravit se na výběrové řízení.
Při hledání zaměstnání pomáhají i skupinové informační schůzky, které jsou zaměřené např. na informování klientů o jejich právech a povinnostech, o nabídce služeb Úřadu práce ČR, o rekvalifikacích a dalších nástrojích aktivní politiky zaměstnanosti, o možnostech sjednání individuálních akčních plánů apod. Loni se více než 12 tisíc takových akcí zúčastnilo bezmála 167 tisíc lidí.
„Práce poradců specialistů Úřadu práce ČR je velmi obsáhlá a náročná. Nejenže se musí umět orientovat v odborné agendě, ale zároveň musí umět zhodnotit celkové schopnosti a možnosti každého příchozího klienta. A na základě těchto poznatků mu pak připravit na míru portfolio opatření, které mu pomůže v co nejrychlejším návratu nebo vstupu na trh práce,“ uzavírá metodik poradenství z Generálního ředitelství ÚP ČR Pavla Šafránková.
Zábřeh - V pondělí večer, kdy záchranné složky měly plné ruce s rozlévajícími se řekami a evakuací…
Obyvatelé nové čtvrti Chomoutova, která leží při vjezdu do obce z Olomouce, měli z hrozící povodně…
Olomouc – Snadnou kořist si minulý týden vytipoval mladý loupežník z Olomoucka, který si jako oběť…
Olomouc - Rozsáhlé povodně, které zasáhly většinu moravských krajů, přerušily provoz také na řadě…
Olomouc – Znepokojivá zpráva přišla vpodvečer z Troubek na Přerovsku, které se v roce 1997 staly…
Olomouc – Velká voda, která nyní trápí města a obce na Jesenicku a Šumpersku, by měla podle modelů…